
Hardcore Members excites me with its saw-like, floating bass, and on the flipside Midnight continues the excitement with it’s kind of a house sound with a pinch of a skanky vibe that is done by a reggae lover dubstephead (I mean this does not consist of a reggae sound but you can feel the vibe).




On the first record Gravity and Puppetwalk has the well-known The Others floor basher sound, but on the second record here comes the surprises, Karma, long awaited for a release, sounds like the reggae/dubwise 2-steps that we used to hear in the early times of dubstep evolution, I should add there’s a pinch of dub techno effect on this song. On the flip, there’s also a long-awaited one, Dot 2 Dot. With its hard bass line, it feels like you are banging your head to the wall various time in different angles.







James Boyle remembers his jungle roots with Old sKool Ting and Foundation. These two are satisfying enough for me with the flow of amen under a bass that skates all over making ollies. But, these are not enough for Breakage, he continues his bass assault with Run’em Out, Roots Manuva features on that track, and Vial that he did with Burial. We did not hear anything from Burial for too long, in here he’s saying ‘I’m here and we did a great job with Breakage’ with this highly garage influenced dubstep.
Highly garage influenced Over and Justified are two of my favorites. Zarif did the vocals on Over, her elegant (zarif means elegant in Turkish) voice takes the song up up and away from the real world. I did not mention Speechless, If, Higher and Hard but do not think they are not as good as the other songs, they are all stunning.
=================================================
--LA’li 6blocc I dub serisinin dördüncüsünde gene hiphop ve dancehall remixleriyle selam çakmış bize.A yüzü Audio Two klasiği Top Billin ile açılan plak, Cypress Hill’in Kill A Man’ine yaptığı vasat remixle devam ediyor .Eric B and Rakim’in Follow The Leader remixi ise başarılı bass düzenlemesinin 80ler hiphopunun taktikleriyle şahane yoğrulmasıyla vücut bulup plağın en iyisi olmuş.B yüzünde son sırada ise Baby Cham’in Getto Storysine 6Bloc’un yaptığı yorum var.
--Blawan’ın bu ilk releasei, Hessle Audio’dan çıkacağını duyduğumda açıkcası klasik bi techy dubstep bekliyordum, Ramadanman Pangae stilinde olsun vasatta olsa yeterdi, amma velakin öyle değildir, 2 step üzerine döşenmiş yoğun sub bass baımı döndürmeye yetti, iyi kotarılmış düzenleme de cabası.İyi plak, bu ay alacaklarınız listesine ekleyin.
--Subscape’in gene Dub Police’ten çıkan ilk plağı Transaction’ı partilerde çalarken hep düşen havayı canlandıracak bi kurtarıcı gözüyle görmüşümdür, şimdi bi başka kurtarıcyı beğenimize sundu Subscape, sonuç: beğendim, yeni bir kurtarıcım daha var.Testere misalı dalgalanan bassıyla Hardcore Members heyecan gark ederken arka yüzdeki reggaeden nasibini almış bi dubstepcinin houseu olarak tarif edebileceğim midnight heyecanı azaltmadan sürdürüyor.
--Dubstep’in yükselen prodüktörlerinden Trolley Snatcha Sub Police’ten çıakrdığı bu ikinci releaseinin A yüzündeki Circle K ile basıyla saydırıp döven ve her beatte üstünüze yürüyen mahalle delikanlısı edasında, arka yüzdeki We rock The Forest’ta ise skank üstüne oturttuğu testere bassıyla reggae’ye selam çakmış, selamını alıyoruz.
--Loefah Swamp 81 sayfasında bi sonraki releasein Addison Groove mahlasını kullanan Headhunter olacağını söylediğinde merak başlamıştı zaten.Sonucun dubstep’e yedirilmiş ghetto house etkili bi plak olacağını bilsem heyecandan yerimde duramazdım herhalde, Allahtan bilmiyordum.808 perkusyonları durmaksızın akan bass ile çok iyi, tekrarlıyorum, çooook iyi. Geriye dönüp baktığımda senenin en iyi plakları arasına düşünmeden ekleyeceğim bunu.footcrap footcrap footcrap.
--Digital Mystikz'in yarısı olan Mala, Deep Medi Musik'i kurduğunda, tek amacı çevresindeki prodüktürlerin şarkılarını sadece ve sadece plağa basmaktı.4 senedir bu amaç doğrultusunda 26 plak basan şirket, sonunda plaktan kaydedilmis mp3lerle yetinmeye çalışan dinleyicilerini düşünüp, bir ne oldu ne bitti ne yaptık serisi çıkarmaya karar verdi.Alacaksınız bunu tekrar söylememe gerek yok.
--Herkese laf edebilirim, bu da alıştı saw tooth bas kullanmaya, hep aynı hep aynı baydı artık, vs. ama mevzubahis The Others olunca bu tarz şeyler düşünmüyorum pek.Aynı bassı aynı beati bile kullansalar şarkının bir yerinde beni vuracak çok iyi olmuş diyecek birşeyler oluyor mutlaka. Bu EPde aynı kafa, ilk plakta yeralan Gravity ve Puppetwalk bildik The Others floorbasher soundu olarak dönerken, ikinci plakta işte beni şaşırtan ve vuranlar var, uzun süredir çıkmasını beklediğim Karma dubstepin ilk yıllarındaki reggaewise 2 stepler gibi tınılıyor ufak dub techno etkisini de belirtmeden geçmek olmaz.Plağın aka yüzündeki Dot 2 Dot da çıkmasını uzun süredir beklediklerimden.Bu da sert basslinelı bi al kafanı duvara vur şarkısı.
--No Hats No Hoods Badness’ın Skepta ve Lil Nasty ile beraber kotardığı Nightmare şarkısın 3 remixinin yer aldığı plağı sundu beğenimize.Şimdi ilk remix HENCH tayfasından Mensah’ın, açıkcası bu remixi orjinalinden daha çok sevdim, üstünüze külçe külçe oturacak bass ve synthleriyle başarılı bi dubstep fix.Bassboy’un şarkıyı upbeat hale sokan bassline fixi de iyi işte geçelim onu.Son şarkı metalik synthleriyle şarkıyı bambaşka bir hale sokan ve zaten hali hazırda ki karanlık havayı iyice soğutan Cotti ve Coki’nin remixi.İyi plak bu, alınmalı.
--2009’dan beridir Bassnectar’ın bu çıkardığı ilk vinyl releasine Basshead music zaten doğru tanımı yapmış benim bir şey eklememe gerek yok.” Side A is an 808-driven bassline workout; side AA is a dancefloor stomper with vocals by underground hiphop star Zumbi (Zion I). You've got to hear this release! It sounds like DnB and Dubstep made love and produced a Hip Hop baby.”
--Biraz derinlere dalmışsınız ama az sonra yüzeye çıkacaksınız, denizin sessizliği ve yoğunluğu kaplamış her yanınızı, az kaldı ferahlığa. Yoğun bass ve syntleriyle Actress’in paint, straw &bubbles’ının bana hissettirdikleri bunlar işte.Zomby’nin remixi ise Actress’in synthlerinin wonkinessini arttırarak yüzeyde dalgalarla kucaklaşıldığı anın müthiş bi tasviri gibi olmuş.Maze ise soğuk ve karanlık havasıyla Actress’in industrila selam çaktığı şarkı olmuş.Synthleri de erken elektronik müziği hatırlatmıyor değil.Çok iyi plak.
--Mungo’s Hi-Fi’a yaptığı vokallerden sesine aşina olduğumuz ve sevdiğimiz Brother Culture, Jellybass’a No Love şarkısında omuz vermiş.Plağın A yüzündeki original mix ve Caper Remix ile dubstepe fazlasıyla meyleden dub/reggaeler olarak karşımıza çıkarken ( kabul etmek gerekir ki CAper Remixi dub/reggae ezgili bi dubstep aslında) B yüzündeki Jazzsteppa remixinde adamlar beati ve bassi iyice ön plana alıp bildiğimiz sert ve karanlık Jazzsteppa soundunda yorumlamışlar şarkıyı, DJ Love ise şarkıyı On-u Sound ayarında bir hale getirmeyi tercih etmiş ki bence hiçte fena olmamış.
--Digital Soundboy asla kötü bir şey çıkarmaz (en azından şimdiye kadar beni üzecek bir release dinlemedim adamlardan).1xtra’da dinlediğimden beridir heyecanla çıkmasını bekliyordum bu plağın.Orada ilk olarak Skream’in yaptığı remixi dinlemiştim daha evvel gene Digital Soundboy’dan çıkan Burning Up ile 145-150 bpm civarlarında seyreden junglesqueler üretmeye başlayan Skream Donaeo’nun Riot Music’ine de aynı muameleyi uygun görmüş.İlk dinlediğimden beridir fikrim değişmedi, oldukça başarılı bir remix bu.Ön yüzde ise Shy Fx’in neredeyse orijinal hızında seyreden amen üzerine yerleştirdiği dipten gelen ve vurup kaçan baslı remixi var.Alınmalı.
--Loefah’ın Swamp81 şirketi bir tanesi bile boş olmayan releaseler serisinin dördüncüsünde musically nerd Kevin Martin aka The Bug’a yer vermiş.Kevin Martin’in şimdiye çıkardığı işlerden eh idare eder dediğim olmadı hiç, her biri amiyane tabirle marşlar içeren onlarca plak bir tanesi mi boş olmaz be amcooli. Yok işte bu adam çıkarıyorsa gözün kapalı alacaksın.Plak Flow Dan’ın Original Dan albümünde yer alan Run ile açılıyor.Flow dan albümünü çıkardığında plak formatı olmadığını görünce üzülmüştüm, nasıl olur da bunun plak baskısını bulurum diye düşünürken benim gibi sefilleri düşünün Loefah bastı plağı üstüne aynı riddim üzerine Kiki Hitomi’nin vokal yaptığı Out Of Control’ü ve bunun müthiş dub versiyonunu da ekledi.Ben istedim bir tane Swamp81 verdi 3 tane.
--Second record is released by Studio Rockers, Going Down.The beat reminded me of his Works for Virus Syndicate, including a great wobbly bass.The production is top class again.On the flip, there is Bleep Plan.Now, we have something different here, it is not usual MRK1 sound, with the hard bass it is more sounded like Distance’s Works or Kulture Diesel or maybe Reso’s Onslaught, something like these.
Kendisi favori prodüktörlerimden olduğu için yazımıza iki releasiyle katılıyor bay MRK1.Ilki Contagioustan çıkan The Electrician/Move Your Soul.Alışılageldik beat oyunları derin subbass a yazılmış şahane bir bassline üstünde metalik synth oyunları, bir de Electronikte kullandığına benzer bir sample kullanmış The electricianda. Move Yur Soul ise aynı kafada takip eden vokal sampleın etkisiyle daha soulful hale gelmiş bir sounsystem killer. Studio Rockers’tan çıkan ikinci plak Going Downda beat, Virus syndicate için yazdığı beatlere benziyor, wobbleın hakkını vermiş bassline ve başarılı prodüksiyonun inişleri ve çıkışlarıyla gayet başarılı kotarılmış MRK1 işlerinden.Arkada yer alan Blep Plan ise MRKdan pek duymaya alışık olmadığımız ama sert basları kafanıza çarpan Bleep Plan yer alıyor.Sertten kastım Distance’ın işleri ve Kulture’un Diesel’i.
--Plastician’ın Rinse FM şovunda Hard’ı ilk dinlediğimden beridir sabırsızlıkla bekliyordum bu albümü.Albüm çıkmadan evvel teker teker 12”leri sürdü piyasaya Digital Soundboy, bu da demek oluyor ki benim gibi illa plak olsun diyenler çok para dökecekti bu albüme.Peki buna değer mi, beklentileri karşılıyor mu? Hem de nasıl. Beklediğimden de iyi albüm. Belli bir sound bütünlüğü olmayan albümde, anlaşılan o ki James Boyle sabah kalktığında ne hissediyorsa onu yapmış ve bass ağırlıklı müzikseverler için klasikler arasına girecek olan bu albüme sıralayıp koymuş şarkılarını.
Old sKool Ting ve Foundation ile Breakage jungle köklerin selam çakarken arkada akan amen ve üstünde ollieler yapa yapa gezinen bass beni zaten tatmin etmeye yeterken adam bununla kalmamış Roots Manuvayla beraber Run’em Out’ı Burial ile de Vial’ı kotarmış ki, Burialdan bayadır ses seda gelmiyordu, oldukça karanlık garage etkili dubstep ile bize ben buradayım ve Breakage ile güzel şarkı yaptım dinleyin ağalar paşalar demesi albümün güzelliklerinden.
Favorilerim arasında Zarif’in vokalleriyle uçup giden garage tınılı Over ve Erin vokalli bassı gümleyen Justified da var.Speechless, If, Higher, Hard pek bahsetmedim diye kötü mü sandınız? Saçmalamayın, hepsi müthiş şarkılar. Hee Hard uzun süredir set hazırlarken gözü kapalı döndürdüğüm şarkılardan.
No comments:
Post a Comment