26.8.09

Vision


Mp3 arsivini karistirmak cogu zaman yeni kesiflerle veya hafiza yenileme kesifleriyle sonuclaniyor.Bir suru album var aralarinda dinleyip unuttuklarim hatta hic dinlemediklerim bile var.Dun iste bu eski mp3ler arasinda Onra'nin 2007 albumu Chinoiseriesi buldum.Uzun suredir dinlememistim, ne kadar iyi album oldugunu unutmusum.Daha sonra neler yapiyor Onra diye bakiyim dedim ve gecen subatta ikinci LPsi 1.0.8 ve Chinoiseries de yer alan 4 sarkinin bulundugu bir 7"(ozellikle The Anthem'in Extended Versioni sahane) cikardigini gordum.
Neyse, bu postun esas konusuna gelelim, Onranin 2006 da Present Tribute albumunu beraber kotardigi Quetzal.
Quetzal yeni albumunu gecen mayista cikarmis.Onra'nin vietnam pop muzigi samplelari uzerinden yuruyen enstrumantal hiphopundan sonra Quetzal'in soul, funk, jazz, latin, reggae, afrobeat samplelari dolu hiphopunu dinliyorum ustuste bidaha bidaha bidaha...
Albumde Quetzal'a vokal/rapleriyle Marie M., Dyé ve The Outabodies eslik etmis(Dyé'nin sesine bayildim, Jamikayi hatirlatiyor bi yandan, ama bi yandanda ne alakasi var).Nicolas Coyez nin flutu 2 sarkida duyuluyor.Daha once Onra icin scratch atmis olan DJ OOgO'nun da scratchleri var bu albumde(bu marsilyalinin albumude yakinda cikacak, allez marseille).
Muzigi tanimlamak gerekirse; bol sampleli enstrumantal hiphop deyince zaten akla hemen bir isim geliyor: Madlib.Simdi Madlib'i yazin bi koseye ve ustune bol latin,reggae,afrobeat,brezilya musikisi ve soul ekleyin, Vision elde ediliyore.
Album simdilik sadece CD olarak var, LP ise Eylulde cikacak denmis.Simdilik mp3le idare edelim plak cikinca aliriz.

No comments: