17.9.09

Wild Angels


Ta en basindan beridir bu muzigin gidecegi yonu tayin eden 3-4 insan/plak sirketi var.Bunlardan en onemlisi ise, BBC Radio 1 daki programi ve Planet Mudan cikan compilationi Warrior Dubz ile bundan 4 sene evvel dubstepi pompalayan Mary Anne Hobbs.
2008de cikan ikinci compilationi, Evangeline ile bu camiayi yakindan takip etmeyenlere nelerin yeni oldugunu sunmustu.MAH, 14 Eylulde cikan 3. compilationi, Wild Angels ile yeniden ortaya cikip bakin iste bass temelli muzikteki yeni soundlar bunlar demis.
Ben Evangelinedeki o techy dubstep soundunu pek sevmemistim.Arada sevdigim sarkilar var ama toplaminda ben o compilationdan hosnut degilim.
Bu sefer MAH, son zamanlarda bu garip yeralti dunyasini takip edenlerin asina oldugu bol synth soslu, wonky dublari ve hiphoplari toplamis.
Album Mala'nin setlerine baslarken caldigi, oldukca karanlik ve ambientvari, Mark Pritchardin ? sarkisi ile aciliyor.Mark Pritchardi, Harmonic 33'un yarisi ve Harmonic 313unse tamami olarak biliyor,severek takip ediyor ve herkese harmonic ve solo islerini dinlemesini oneriyorum.
Ikinci sarki, Hudson Mohawke in wonky cagrisimi yapan 8-bit synthli hiphopu, Spotted.
Sonrasinda gelense, Mike Slottun az biraz funky Knock Knocku.Mike Slott, Hudson Mohawkein bitirdigi yerden devralip devam ettirmis synth suslu hihopu .
Brackles'in LHCsi bu albumde en sevdiklerimden.Sahane bi beatle beraber akan synthin basarili produksiyonu.Synthin tonu, 486ladan pentiumlara gecis donemindeki oyunlarin muziklerini hatirlatti bana.
Bristol'in medar-i iftiharlarindan Gemmy'nin baya baya ustalikla kotardigi Bristol soundunda techy dubstepi, Rainbow Road LHCyi takip ediyor.Untold'un oldukca karanlik Disciplinei ise, nasil tarif etsem?cok iyi.Pesi sira, Tranqill in sitarli, soul sampleli acilis yapip wonky devam eden hiphopu Payroll (Paul White’s Clean Dub) da fena sarki degil.
Architeq'in compilationa katildigi sarki ise, karanlik soundlu, wobbly basslineini cok sevdigim, Sleeping Bear Lament (Take Remix).Rustie'nin bol synthli Zig-Zag'i ise eeh kotu sarki degil, wonky topladi MAH demisik dimi, al sana wonky.Mono/Polynin halfstep cinilayip idm sinirlarinda gezinen guclu bassli hiphopu Red and Yellow Toysu afallattiktan sonra Hyetal'in We should Light a Fire'i basliyor.u sarki icin soyleyecek biseyim yok. Kotu sarki degil ama o bol synthli(zaman aman 8-bit e segirten) techy soundu her zaman dinleyecegim birsey degil ama bununda zamani var tabi.Starkey'nin daha once Keysound Recordingsten cikan Gutter Music inin VIPsi var toplamada.Bu bol synthli kirli dubstep albumun en iyilerinden.
Daha evvel Hyperdubdan cikardigi 12"le akillara kazinmis Darkstar, toplamaya Radiohead'in Videotapeine yaptigi kirli versiyonuyla katilmis.Toplama burdan sonra daha karanlik ve alisilmadik sularda yuzen produksuyonlarla devam ediyor.Mesela, Floating Points in piyanoyla acilan karanlik, soul etkili sarkisi Esthian Iii.Sonrasinda gelen, Sunken Foalin akustik gitar ekli Of Low Count And Light Pocket i, vibraphonelariyla Airi hatirlatti ama onlar gibi duz degil soundu.
Bu kadar karanliktan sonra gelen Teebs in oldukca yogun sarkisi Wlta ise yogunlugu disinda basit bi hiphop, soyleyecek enterasan birsey yok hakkinda.Ya su aalar cok hiphop dinledigim icin bana cok yavan geldi yada hakaten yavan.Nosaj Thing in post apocalyptic bi animeye yakisabilecek 8-bit synthli, Ulrich Schnauss u hatirlatan sounduyla IOIO si (ne anlama geligini bilmiyorum ama suan ugrastigim isle akali olarak ben idle opeative diye dusundum,uydu da sanki yada ben hayalleniyorum) albumde en sevdigim sarkilardan.
CDnin son sarkisi, Legion Of Two nun And Now We Wait i, sert, karanlik sounduyla albumun genelin pek uymuyor ama bu olmasaydi CDyi neyle bitirebilirdi MAH bilemiyorum.
CDde yer almayan ama LP versiyonunda son sarki olarak yer alansa, Appleblim in her zamanki karanlik dubstep stilindeki Within'i.
Album boyle iste, toparlarsak MAH'in hazirladigi her compilation, bass etkili muzigin dogrultusunu gormek icin mutlaka edinilmesi gereken albumler.Ama plak versiyonunda az sarki yer almaasi beni plagini alip almama konusunda dusunduruyor.
Bu arada sunu soylemedende geemeyecegim, bu toplama genel soundu itibariyle bana Rephlexin 2001de cikardigi The Braindance Coincidence toplamasini hatirlatti.
Son olarak albumun previewi assagida, dinleyelim:

No comments: