2.10.09

Guía para a Libertação de África


Gecen Agustosta, eski/yeni afrika muzikleri uzerine yogunlamis Akwaaba Music, Carlos Lamartine'in kayitlarini topladiklari 20 sarkilik Histórias da Casa Velha albumunu cikartmisti.Ben buyuk salaklik yaparak, sonra bakarim diye albumu dinlemeyi erteleyip duruyordum.Mersennenin, undomondoda albumu ovmesine, dinamodaki son radyo sovlarinda calip akabinde gene bolca ovmesine resmen kulagimi tikamisim.Buyuk hata!!
Dun gayet kotu baslayan gunume hangi sarkiyla baslayacagimi bilemezken, Benjaminden gelen mail uzerine, eh artik dinleyeyim dedim.Tutuldum.2 gundur pek baska birsey dinleyemiyorum.
50lerden beridir muzik yapan Carlos Lamartinein kayitlarini gecen mayista Angolaya yaptiklari ziyarette toparlamislar.Angola nin bagimsizlik mucadelesinin onemli seserinden biri olan Carlos Lamartine, sarkilarinda mucadelelerini anlatirken, arkadan akan muthis semba ritmleri mest etti beni.
Benim gibi ertelemeyin bu albumu, muhakkak dinleyin.Simdi Akwaabanin bay Lamartinele yaptigi roportaja bakalim ki daha iyi anlayin neden bahsettigimi:

Bu arada gene Akwaaba Musicden daha dun cikan, Amobi Richard Onyenzenin albumu, Livin Dey Highlifedanda bahsetmeden gecemeyecegim.
Kendi ulkesinde unu yakalamis Onyenzenin bu Nijerya disinda cikan ilk dijtal kaydi bu.Amcasi Chief Stephen Osita Osadebe yolundan higlife yapmaya devam eden Onyenze'nin, albumun funky gitarlar altinda hissedilen afrika ritmleriyle dolu uzun emprovizasyona kacmaya meyilli hatta yer yer kacan 7 sarkidan olusuyor.Bunu dinlemeyi de ertelememis olduguma cidden sevindim.
Dun Nijerya'nin bagimziliginin 49. yildonumuydu ve bu albumle Akwaabada Nijeryaya guzel bir selam cakti.

No comments: