14.12.09

Dubstepe Nooldu? Nooldu? #5 p.1

Uzun sure oldu rapor vermeyeli.Bu sure zarfinda bir suru plak cikti, aldim, ettim, dinledim, caldim.Simdi kaldigim yerden devam etsem 1 hafta surer yazmasi o yuzden sadece su son bi kac haftada cikanlardan ve gecen zaman zarfinda dikkat ceken plaklardan bahsetmekte fayda var.Baslayalim:


--Anti Social Entertainmenttan Harry Craze ilk solo isini Deep Medi'den cikardi.A yuzundeki Wa6, dubstepin duygulu kanadindan olmakla beraber, Harry'nin yayli ve vokal samplelariyla susledigi iyi duzenlenmis beat uzerinde sakince akan sub basstan olusuyor.Ortalarda giren synth sarkiyi iyiden iyiye guzellestirmis bu arada.
Arka yuzdeki Thirty Six hours ise modu iyice derinlestirmekten baska bir is yapma egiliminde degil zaten, daha fazla bass, hafif bir house etkisi ve snarelerin vuruculugu.Iyi is kotarmis Harry Craze


--Kryptic Minds ikilisinin dubstep sarkilari yapmaya basladigini duydugumda, ulan olur mu acaba, yine bi husranla karsilasmayalim demistim ama Swamp 81 den cikan ilk releaselerini duydugumda bosuna tatava yaptigimi anladim.Adamlar cok iyi.
Her seferinde daha iyi is cikaran bu ikilinin, Skream'in Disfigured Dubzindan cikardiklari plakla karsi karsiyayiz simdi, su an, su dakika.
A yuzundeki Code 46, Winterbottom'in filmine atifta bulunuyor, bu belli.Ismininde faydasiyla daha ilk dinledigimde zihnimde Tim Robbins'in arabayla Sangay'a girdigi sahne belirdi, ne guzel sahnedir o derken giren bass, evet bu Code 46 dedirtti, hele beatteki metalik duygu oof of.12"in labelina pentagrami bosuna koymamislar, ciddi ciddi evil bi track bu, hele arka yuzdeki The Weeping, korku filminden firlamis efektler ve dan dan kafaya vuran beatiyle bu ayin en iyi releaselerinden biri olarak tafimdan secilmis bulunuyor.Plak az sayida basilmis her zamanki gibi tukenmeden alin.


--Her daim favori produktorlerimden Virus Syndicate'in yarisi Mrk1, Contagious'in 26. releaseiyle selamlamis bizleri, selami gorduk, dinledik.Evet, bi degisiklik yok Mrk1 cephesinde. 140 bpmdeki klasik beati uzerine yerlestirdigi bassline, ekonomik synth kullanimi ve sahane bi produksiyon bu plagi tanimlamaya yeter.Ekstra bigi vermek gerekirse, I'll Kill Youda bassini distort etmekle mesgul olmus beyefendi, arka yuzde ise daha onceki releaselerinden alisik oldugumuz bass/beat soundu var synthle oynamayi biraz abartmis sadece.Partide calarsin cuk oturur ama oturup gunlerce dinlemessin, tam o tur bi plak olmus.Onceki islerini biliyorsaniz farkli birseyle karsilasmaycaksinzi yani, klasik Mrk1 heavyweight dubstepi.

--ST Files'in plagini niye sevdim bilmiyorum, belki de dubstepin ilk donemlerini hatirlattigi icin, 2003-2004ten bashediyorum, daha emekleme asamasindaki bi janrkenki sounddan.
A yuzundeki Tek No Dub sarki boyunca loop haldeki sahane basslineiyla hipnotize etti beni, bir sure ustuste dinleyip arka yuze anca oyle gectim, arka yuzde gene hipnoz .Sarkilar DnB esrafina yakin yankilaniyor kulakta, aman ha leslerden degil iyilerden bahsediyorum. Ayin plaklarindan diyemem ama cok iyi plak.


--Synkronun iki cesit dub soundu vardir, biri daha dub/reggae etkili 140 bpm dublar,digeri ise house/garage/techno etkisi yadsinamaz derecede had safhada olan dublar.Ikiside iyidir, ben aralarinda tercih yapamiyorum.
Synkronun bu yeni releasei iste o ikinci formulden.Gayet emotive havadaki 2-step, If Only ile acilan plak, arka yuzde garage'in gecmisi,bugunu ve gelecegi hakkinda fikir beyan eden Together ile devam ederken daha bi dubstepyan tinilayan Vacant ile kapaniyor.Her zamanki Synkro isi iste, gayet basarili.Synkrodan kotu bise beklemem zaten.


--Shift Recordingsin 5. fiziki releasinde The Widdler, Suspect ve Physical yer almis.Alistigimiz Shift usulu halfstep soundu koruyan produktorler dubstepin sert yuzunu temiz produksuyonlariyla sunmuslar bize.
The Widdlerin ilginc skankli hafif kaotik beati uzerine yerlestirdigi distort bassli Froggy Stylei ile acilan plak, Suspectin bize kaotik neymis alin gorun bakalim diyen Skank Outu ile devam ediyor ve benim plaktaki favorim, Physical'in Super Mario/Nintendo guzellemesi Mario Dub ile son buluyor.Iyi plak, edinilmeli.En azindan sirf Mario Dub icin edinilmeli.


--Synth sihirbazi Joker bir anda cikti piyasaya ve ismi kisa zamanda ciddi anlamda buyudu.Bunun sikicilasan dubstep sahnesine synth oyunlariyla getirdigi yeni solugun buyuk etkisi var.
Tectonicten cikan City Hopper ve Output 1-2den mutesekkil plagi, Joker diskografyasina ismini en iyilerden biri olarak yazdirdi bile.Bu plak, Kapsizedan cikan Purple City/Re-Up'i hatirlatti bana.Bir yuz epik bir huzne sahipken diger yuz daha gundelik ve eglencelik havada, ha bu arada subda tutulup, uzerinde deneye grisilmeyen sade ama iyi basslinei unutmamak lazim.Ayin releaselerinden, muhakkak edinilmeli.

No comments: